Z Krakowa do Nowej Huty w… 18 minut!

Tak kochani to nie żart. Połączenie uruchomił – nie oglądając się na miasto Kraków – przewoźnik Koleje Małopolskie S.A. Jak sprawdziliśmy pociąg jedzie 5 razy dziennie o: 7:51, 14:32, 15:43, 16:44, a ostatni o 20:16. W drugą stronę pociąg odjeżdża o: 6:25, 7:12, 9:09, 16:51, a ostatni o 18:01. Jest to pociąg osobowy, a koszt przejazdu to 5zł, czyli taniej niż MPK Kraków. Pociąg jedzie od 18 do 21 minut (w zależności od pory dnia). Za bilet tramwajowy musimy zapłacić 6zł bo alternatywny tramwaj linii „4” jedzie ok. 35 minut czyli musimy kupić bilet godzinny. Wniosek: opłacalne i czasowo i finansowo.

Foto: KMK – Tramwajem Przez Miasto.

To efekt działań inicjatywy obywatelskiej założonej przez Kubę Łoginowa – założyciela obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej w sprawie kolei miejskiej oraz dwóch przygotowanych przez niego petycji. Obywatelski projekt uchwały w sprawie rozwoju kolei do Łęgu i na Dużej Obwodnicy Kolejowej Krakowa jest już zarejestrowany w Kancelarii Sejmiku. Komitet zacznie zbierać wymagane przez prawo tysiąc podpisów, jak tylko pozwoli na to sytuacja epidemiczna.

„Jest to o tyle ciekawe, że jest to pierwsze i jedyne tego typu połączenie kolejowe funkcjonujące tylko w obrębie miasta Krakowa połączone biletem wspólnym z taryfą KMK. To coś na dobry początek. Liczymy, że już w przyszłości takie pociągi będą kursować po mieście jako dwie linie SKM na taryfie KMK” – pisze fanpage „KMK – Tramwajem Przez Miasto”.

Zastanawiamy się w redakcji dlaczego prezydent miasta Jacek Majchrowski co i rusz mówi o metrze, a nie wspomina o tym co już mamy czyli tory kolejowe. Wystarczy dobudować przystanki, skoordynować przejazdy z PKP PLK, ale urzędnicy ZTP i prezydent Majchrowski nie dostrzegają tego rozwiązania mimo, że doskonale sprawdza się ono w wielu polskich miastach (m.in. Warszawie czy Trójmieście). Przypomnijmy, że rozwój kolei miejskiej na Małej i Dużej Obwodnicy Kolejowej Krakowa był sztandarowym pomysłem w kampanii wyborczej Łukasza Gibały oraz komitetu wyborczego „Kraków dla Mieszkańców”.

Zapraszamy do grupy „Kolejowa Małopolska” na Facebooku by być na bieżąco: https://www.facebook.com/groups/kolejaglomeracyjna

8 komentarzy do “Z Krakowa do Nowej Huty w… 18 minut!

  • 24 marca 2021 o 13:36
    Permalink

    Bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Mistrzejowic. Z Krakowa do Batowic w 8 minut!

    Odpowiedz
  • 24 marca 2021 o 14:33
    Permalink

    Podlinkowane odnośniki są puste, w tekście nie ma informacji o przystanku początkowym, skąd pociąg ma jechać, w którym miejscu w Nowej Hucie kończyć kurs, za to główną informacją dzięki komu, i, że Majchrowski jest zły…..zwykła kiełbasa wyborcza, szkoda czytać

    Odpowiedz
    • 24 marca 2021 o 15:52
      Permalink

      Pociągi jeżdżą ze stacji Kraków Główny do stacji Kraków – Nowa Huta. Po publikacji internauci zwrócili mi uwagę że pociąg jedzie dalej – do stacji Podłęże. Z linkiem rzeczywiście jest jakiś problem spróbujemy go naprawić.

      Pozdrawiamy!

      Odpowiedz
  • 24 marca 2021 o 20:23
    Permalink

    Szacun 🙂 Oby tak dalej, z niecierpliwością śledzę informacje na temat połączenia do Łęgu, zwłaszcza z Łobzowa. A z Łęgu można by podciągnąć linię aż pod Plac Centralny, dawniej w okolice Philippa Morrisa biegł z Łęgu tor, jego pozostałością jest przejazd na ul. Sołtysowskiej. Byłoby to genialne połączenie (Balice Lotnisko- Dworzec Głowny- Łęg- Plac Centralny) nieporównywalnie tańsze od budowy metra i z widokiem z okna a nie betonową ścianą). Kraków ma duże predyspozycje na Miejską Kolej Aglomeracyjną, trzeba tylko użyć mózgu. Działajcie !!

    Odpowiedz
  • 25 marca 2021 o 08:17
    Permalink

    Sama osobiście zaczęłam korzystac z połączenia Podłęże Kraków Lubocza, dzięki temu zostawiam samochód w domu. Jednak jeszcze długa droga, brak jest np. infrastruktury typu chodnik przy przejeździe kolejowym ul. blokowej do cmentarza. Ponadto połączenia autobusowe z przystanku przycmentarnym póki co są rzadko. Mam nadzieję że to w końcu ruszy bo widać potencjał i zwiększająca się z dnia na dzień ilość osób. W przyszłości moze to ograniczyć ilość samochodów wjeżdżających do Krakowa oraz zredukować ilość osób dojeżdżających do Huty smrodzacymi busikami. Szkoda że nie ma stacji bliżej Kocmyrzowskiej, byłby to lepszy punkt przesiadkowy.

    Odpowiedz
  • 25 marca 2021 o 08:49
    Permalink

    Super, że coś się dzieje. Teraz już tylko czekać aż wybudują przystanek kolejowy przy skrzyżowaniu Powstańców i Piasta Kołodzieja.

    Odpowiedz
  • 27 marca 2021 o 11:57
    Permalink

    Bzdury! Ile czasu potrzeba, żeby dostać się na przystanek kolejowy? Liczy się czas od drzwi do drzwi. To znaczy od wyjścia z domu do dotarcia do miejsca docelowego. Może ktoś przedstawi propozycję jak mieszkańcy osiedli w Hucie mają się dostać na te przystanki?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.