CzyżynyMiasto KrakówMistrzejowiceTransport zbiorowy

Mieszkańcy pozbawieni dogodnego dojazdu. Jest petycja o przywrócenie „125” i „128” na stare trasy

Mieszkańcami Płaszowa, Nowej Huty, Złocienia i innych rejonów podjęli walkę o powrót linii 125 na dawna trasę. „W 2022 roku linia została zabrana z większości trasy, bez prawie żadnej rekompensaty. Wielu osobom pogorszono dojazd, odcięto od dogodnego dojazdu do centrum miasta albo zmniejszono liczbę kursów” – informuje Platforma Komunikacyjna Krakowa na FB. Jeśli też uważacie, że 125 powinno wrócić na dawną trasę podpiszcie petycję i ślijcie ją dalej w świat!

Korek na Mikołajczyka. Archiwum BWiP

Głosy mieszkańców

Po pierwsze: linia 14 jest ewidentnie przeładowana wzdłuż Alei Pokoju, ponieważ wzdłuż ciągu powstaje coraz więcej miejsc pracy (park biurowy) w obrębie przystanku Fabryczna oraz mieszkań w okolicy Cystersów, Francesco Nullo, oraz w niedalekiej perspektywie osiedle po byłej Plazie. Do Ronda Mogilskiego 14 jest jedyną linią, a wraz z 125 tworzyła pewną synergię i same potoki pasażerskie były lepiej rozkładane.
Po drugie: młodzi mieszkańcy Złocienia zasługują na dostanie się bezpośrednio do SP 47, co obecnie jest niemożliwe, a sami mieszkańcy Złocienia zasługują na autobus gdzieś dalej w kierunku centrum niż do Małego Płaszowa- (Wieliczka, Niepołomice, Węgrzce i Wielka Wieś są już lepiej traktowane z liniami 301, 304,307,310).
Po trzecie: autobusy od Ronda Mogilskiego są często przeładowane. Mowa tu o 152 i 502, które razem 125 stanowiły zgrany tercet.
Po czwarte: zabranie „128” z zespołu Lipska to działanie istne „anty-przesiadkowe” i kompletnie niezgodne z strategią miasta zrównoważonego i przeczące podejściu do transportu publicznego, jak w Europie Zachodniej. Przejście z linii „50” przez Saską po to, by zobaczyć w następstwie tył odjeżdżającego „128” sprzed nosa i czekanie w najgorszym przypadku 40 min na następny kurs to istna kpina z pasażerów. Proszę wierzyć, że pasażerów jadących z Kurdwanowa i Piasków Nowych na Dąbie na zasadzie 11/50 + 128 i na odwrót nie brakuje. Wariant z przesiadką na rondzie Grzegórzeckim bądź wysiadanie na Kuklińskiego po to, by w następstwie przesiąść się w tramwaj 1/14/22 przy M1 tylko zachęca do skorzystania z samochodu przez nieopłacalny czas jazdy KM. Z całym sercem popieram powrót 125 i 128 na swoje prawowite trasy” –
pisze Pan Dawid.

„Potwierdzam utrudnienia w kursowaniu linii 125 i 128. Jestem za przywróceniem kursowania linii 128 przez ulicę Lipską. Znacznie ułatwi to dotarcie do Przedszkola Samorządowego nr 11. Autobus nie stoi w korku na ul. Przewóz. Kurs przez ul. Lipską ułatwi także przesiadkę na linię tramwajową jadąca w stronę dworca kolejowego a tym samym ułatwi dostęp do szybkiej kolei aglomeracyjnej Kraków.”– pisze Pani Małgorzata.

Ponieważ była to linia niezbędna dla mojego codziennego funkcjonowania ale również osób na wózku, z niepełnosprawnością ruchowa którzy nie mogą pozwolić sobie na komfortowe dojście na przystanek tramwajowy” – pisze Pani Gabriela.

Podpisuje, ponieważ autobus nr 125 jechał bezpośrednio do mojego miejsca pracy” – pisze Pan Adam.

„Ponieważ nie ma żywcem czym dojechać na Złocień” – pisze Pani Magda.

„Zgadzam się z petycją. Korzystam codziennie z komunikacji miejskiej i jest coraz gorzej z każdymi zmianami” – pisze Pani Iwona.

Popieram przywrócenie poprzednich tras autobusów 125, 128 ponieważ sama z nich korzystałam i były bardzo dogodne zwłaszcza w porównaniu ze stanem dzisiejszym komunikacji w miejscu gdzie mieszkam” – pisze Pani Martyna.

„Ograniczenie liczby autobusów, znacznie zmniejszyło komfort korzystania z komunikacji miejskiej i zmusiło do częstszego używania samochodu” – piszePan Łukasz.

Brak możliwości dostania się komunikacją miejską do pracy oraz szkoły. Nie dość, że autobusy się spóźniają to dojazd z przesiadkami zajmuje sporo czasu” – pisze Pani Anna.

Błagam o przywrócenie linii 125. Do najbliższego tramwaju na Lipskiej jest ponad 1 km na pieszo. Mam dzieci ktore maja zajecia na basenie Ksos oraz syna ktory trenuje hojnej obok Ronda Grzegórzeckiego. Mam mamę 73 lata która pomaga mi odebrać dzieci. I to jest tragedia, że mamy zrobić 4km dziennie tylko do komunikacji – pisze Pani Lena.

Nie zgadzam się na cięcia w Nowej Hucie i Płaszowie. Linia 125 została zabrana mieszkańcom właściwie bez żadnej rekompensaty. Warunki podróżowania znów się pogorszyły, a nie tędy droga. Miasto powinno rozwijać komunikację miejską, a nie ograniczać” – podsumowuje pan Jacek.

Petycja jest dostępna tutaj: https://www.petycjeonline.com/przywrocenie_linii_125_oraz_128_na_poprzednie_trasy_zocie_-_paszow_-_nowa_huta

opracowanie: Sebastian Kolemba

zdjęcia ilustracyjne: ARCHIWUM strony BWiP.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.