Czyżyny: spotkanie z dyrektorem Frankiem nt. autobusu do AVII
Dzisiaj o godz 17:00 w siedzibie Rady dzielnicy Czyżyny w Krakowie odbyło się spotkanie z Łukaszem Frankiem – dyrektorem Zarządu Transportu Publicznego. To krakowska jednostka miejska organizująca komunikacje miejską w Krakowie. Spotkanie dotyczyło autobusu 198, który wkrótce ma skomunikować osiedle Avia z węzłem Rayskiego (al Jana Pawła II). Na spotkaniu oprócz radnych przybyli mieszkańcy osiedla. Jak informuje strona Dzielnica XIV Czyżyny – konsultacje (prowadzone przez ZTP) w sprawie ewentualnych modyfikacji zaproponowanej przez urzędników trasy autobusu zaczną się na początku września.
Jak zapewnił na spotkaniu dyr. Franek „jesteśmy otwarci na propozycje zmian w pewnym zakresie modyfikacji trasy autobusu„. Obiecał poprawić sposób komunikacji z mieszkańcami. W czasie spotkania mieszkańcy mówili, że autobus będzie blokował ulicę, na co padła odpowiedź, że „będą przygotowane zatoki przystankowe w których będzie się chował”. Inny mieszkaniec powiedział, że pilotaż tej linii nie może być hamulcem do rozbudowy skrzyżowania z ul. Stella-Sawickiego: budowy dwóch przystanków na wysokości Orlińskiego oraz przejścia dla pieszych. Jak mówią takowe ustalenia padły w ramach BO. „Bez sensu , potrzeba rozwiązań na wysokości Stella Sawickiego tak jak byli to już ustalone przy budżecie obywatelskim. Czemu to nie jest respektowane? Już któryś rok czekają na wybudowanie dwóch przystanków i przejścia dla pieszych . Nic więcej nie potrzeba”. Jedna z mieszkanek powiedziała, że ludzie nie chcą tej linii, na co padła odpowiedź dyrektora, że „To nie plebiscyt. To pilotaż. Jeśli ta linia będzie jeździła pusta to się z niej wycofamy”.
Pod publikacją informacji na FB pojawiły się też komentarze mieszkańców:
„Avia była zaplanowana , więc plany powinny obejmować też problemy komunikacyjne jakie wystąpią przy tak dużej inwestycji . Należałoby też wspomnieć o miejscach parkingowych”.
Jak informuje strona: autobusy będą średniej wielkości, przejścia wyniesione nie będą likwidowane, a koszt uruchomienia linii to ok. 500-600 tyś w skali roku.
Przeczytaj tez nasz artykuł „198 – autobus, który zdaniem miejskich urzędników umożliwi dojazd mieszkańcom os. AVIA do tramwaju”
Sebastian Kolemba
Nie AVI tylko Avii
Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Poprawimy literówkę.
„to nie plebiscyt” widać, że dyrektor Franek ma głęboko głosy mieszkańców